Δευτέρα 16 Μαΐου 2016

Πανελλαδικές 2016: 5886 υποψήφιοι στην ΑΜΘ, 58 εξεταστικά κέντρα. Η «Φιλία» το θέμα της Έκθεσης


Η «αυλαία» των πανελλαδικών εξετάσεων, άνοιξε σήμερα με το κοινό για όλους τους υποψηφίους μάθημα, αυτό της έκθεσης και όλα πήγαν καλά, τουλάχιστον ως προς το διαδικαστικό ζήτημα, όπως επιβεβαιώνει μιλώντας στην ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Παναγιώτης Κεραμάρης, ο οποίος υπογραμμίζει ότι «όλα κύλησαν ομαλά σε περιφερειακό μάλιστα επίπεδο και δεν αναφέρθηκε κανένα πρόβλημα.
Τα θέματα της έκθεσης ήταν «βατά» όπως έχουν συνηθίσει να λένε οι μαθητές και νομίζω ότι αυτός που ήταν προετοιμασμένος έγραψε σχετικά καλά».
«Με την ευκαιρία αυτή θα ήθελα να ευχηθώ καλή επιτυχία σε όλους και φυσικά να επισημάνω πως και οι πανελλαδικές εξετάσεις είναι μια «μάχη» από τις πολλές που δίνει ένας άνθρωπος στη ζωή του» συνεχίζει ο ίδιος σημειώνοντας μάλιστα ότι «το σύνολο των υποψηφίων για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση σε περιφερειακό επίπεδο είναι 5886 μαθητές Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων, ενώ τα εξεταστικά κέντρα ανέρχονται σε 58».
Να σημειώσουμε ότι η πλειοψηφία των υποψηφίων δίνει με το νέο σύστημα και μόνο όσοι δίνουν για δεύτερη φορά, ανήκουν στο…παλιό. Συνεπώς οι ερωτήσεις στα κοινά πανελλαδικά μαθήματα είναι για όλους ίδιες, ενώ οι ερωτήσεις που θα τεθούν στα «κατεύθυνσης» θα διαφέρουν για αυτούς με το παλιό, αφού με το νέο σύστημα υπάρχουν ναι μεν  λιγότερα εξεταζόμενα μαθήματα με περισσότερη όμως διδακτέα ύλη και πιο συγκεκριμένα πρόσθετη ύλη από την δευτέρα Λυκείου.

Η «ΦΙΛΙΑ» ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ
«Τα χαρακτηριστικά της γνήσιας φιλίας και ο ρόλος των ΜΜΕ, δηλαδή των κοινωνικών δικτύων και η διαμόρφωση της γνήσιας φιλίας» ήταν το θέμα της έκθεσης, για τις πανελλαδικές εξετάσεις του 2016.

ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
 Η φιλία Η φιλία, δώρο ακριβό και ευτύχημα σπάνιο, έχει πανάρχαιους τίτλους ευγένειας. Την εχάρηκαν άνθρωποι εκλεκτοί, σε όλα τα γεωγραφικά και τα ιστορικά πλάτη της οικουμένης, και την εγκωμίασαν ποιητές, σοφοί, πολιτικοί με τον τρόπο του ο καθένας, αλλά όλοι με την ίδια συγκίνηση. Άλλωστε, εκτός από την καταγωγή της λέξης (που είναι κατευθείαν παράγωγο του κύριου για την «αγάπη» ρήματος: φιλείν), και μόνο το γεγονός ότι, για να τονίσουμε την εκτίμηση και την εμπιστοσύνη μας προς τα πιο οικεία μας πρόσωπα, δηλώνουμε ότι τους θεωρούμε «φίλους», μαρτυρεί πόσο ψηλά η κοινή συνείδηση τοποθετεί τη φιλία. Τι είναι η φιλία; «Εύνοια», φυσικά, όπως λέγει ο Αριστοτέλης" να έχεις, δηλαδή, καλές διαθέσεις απέναντι σ' έναν άνθρωπο, να αισθάνεσαι στοργή γι' αυτόν, να επιζητείς την συντροφιά του και να θέλεις την ευτυχία του" να είσαι εύνους προς κάποιον και αυτός εύνους προς εσένα" να υπάρχει ανταπόκριση, αμοιβαιότητα στα αισθήματά σας, να τον αγαπάς και να τον τιμάς κι εκείνος, επίσης, να σε αγαπά και να σε τιμά. Γι' αυτό, όσο τρυφερές κι αν είναι οι σχέσεις μας με τα άψυχα, δεν λέγονται φιλία. Όταν αγαπούμε ένα άψυχο πράγμα, αυτό που αισθανόμαστε δεν είναι φιλία. Μπορούμε να διακρίνουμε τρία είδη φιλικών σχέσεων, κατά τον Αριστοτέλη: «διά το χρήσιμον», «δι' ηδονήν», «διά το αγαθόν». Στην πρώτη περίπτωση, συνδεόμαστε μ' έναν άνθρωπο, επειδή ο ένας μας είναι στον άλλο χρήσιμος (για τις υποθέσεις, τις ανάγκες, τη σταδιοδρομία, τις πολιτικές φιλοδοξίες μας κ.τ.λ.). Στη δεύτερη, διατηρούμε στενές σχέσεις μαζί του, επειδή μας προξενεί ευχαρίστηση (είναι διασκεδαστικός, έξυπνος συνομιλητής, επιδέξιος συμπαίκτης κ.τ.λ.). Και στις δύο περιπτώσεις, «αγαπούμε» τον άλλο κι εκείνος μας «αγαπά» όχι για την ανθρώπινη ποιότητά μας, επειδή, δηλαδή, είμαι εγώ αυτός που είμαι και είναι εκείνος αυτός που είναι (κατά το σώμα και την ψυχή, το ήθος, το πνεύμα), αλλά επειδή κάτι άλλο περιμένουμε απ' αυτόν και αυτός από εμάς, ένα κέρδος (υλικό ή ηθικό) ή μιαν απόλαυση (την τέρψη της ευχάριστης συναναστροφής). Του τρίτου είδους ο φιλικός δεσμός είναι η τέλεια, η ουσιαστική και ακατάλυτη φιλία. Τον κάνω συντροφιά, τον τιμώ, τον αγαπώ, με κάνει συντροφιά, με τιμά, με αγαπά, όχι επειδή περιμένω απ' αυτόν ή εκείνος περιμένει από μένα ωφέλεια (με όλο που βέβαια και μπορώ και θα τον ωφελήσω, όπως και εκείνος επίσης, και μπορεί και θα με ωφελήσει), ούτε επειδή μου είναι ευχάριστος και του είμαι ευχάριστος (με όλο που πραγματικά αισθανόμαστε ευχαρίστηση ο ένας κοντά στον άλλο), αλλά επειδή, όντας ο καθένας μας αυτό που είναι, μοιάζουμε ο ένας στον άλλο -η ομοιότητά μας βρίσκεται στην ανθρώπινη αξία μας, στο υψηλό ποιόν της ανθρωπιάς μας. Η τέλεια, λοιπόν, φιλία είναι συνάντηση και δεσμός δύο προσώπων απάνω στον ίδιο ηθικό άξονα, στην ίδια αξιολογική κλίμακα. Θεμέλιο και εγγύηση της αγάπης τους είναι η «αρετή», και επειδή η αρετή είναι «κτήμα ες αεί» του ανθρώπου, ούτε αλλοτριώνεται
ούτε φθείρεται" οι φιλίες που δημιουργούνται απάνω σ' αυτή τη βάση είναι σταθερές και μόνιμες, αδιάλυτες. Φίλος είναι ο παραστάτης και σύμμαχός μας στον τραχύ αγώνα να υπάρξουμε, να σηκώσουμε το βάρος της ανθρωποσύνης μας, χωρίς να συντριβούμε ή να ευτελιστούμε.
 Όταν σε μια βαρυσήμαντη καμπή του βίου μελετούμε ή επιχειρούμε κάτι πολύ σοβαρό και επικίνδυνο, έχουμε ανάγκη από ένα καλόγνωμο σύμβουλο και αυστηρό κριτή, για να συζητήσουμε μαζί του ελεύθερα και χωρίς περιστροφές το πρόβλημά μας.
Ποιος μπορεί να είναι αυτός ο σύμβουλος και κριτής;
Μπορεί το πρόσωπο τούτο να είναι άλλος εκτός από τον φίλο;
Ε.Π. Παπανούτσος, Πρακτική Φιλοσοφία, σσ. 111-121, Εκδόσεις Νόηση, Αθήνα, 2008 (Διασκευή).

ΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
A1.   Να γράψετε στο τετράδιό σας την περίληψη του κειμένου που σας δόθηκε (90-11 0 λέξεις). Μονάδες 25 Β1.
Να επαληθεύσετε ή να διαψεύσετε, σύμφωνα με το κείμενο, τις παρακάτω διαπιστώσεις, γράφοντας στο τετράδιό σας, δίπλα στο γράμμα που αντιστοιχεί σε κάθε πρόταση, τη λέξη Σωστό, αν η πρόταση είναι σωστή, ή τη λέξη Λάθος, αν η πρόταση είναι λανθασμένη:
α. Ακόμα και οι τρυφερές σχέσεις μας με τα άψυχα είναι φιλία.
β. Η αμοιβαιότητα των αισθημάτων είναι απαραίτητη προϋπόθεση της φιλίας.
γ.  Η φιλία δεν αποκλείει την προσδοκία οποιασδήποτε υλικής ανταμοιβής και ευχαρίστησης.
δ. Η τέλεια φιλία είναι εκείνη που στηρίζεται σε ηθικές αξίες.
 ε. Σε μια δύσκολη στιγμή της ζωής μας μπορούμε να στηριχτούμε και σε άλλους συμπαραστάτες και συμβούλους εκτός από έναν φίλο. Μονάδες 10

Β2. α) Να βρείτε δύο τρόπους ανάπτυξης της τρίτης παραγράφου του κειμένου «Μπορούμε να διακρίνουμε ... (την τέρψη της ευχάριστης συναναστροφής).» και να τεκμηριώσετε την απάντησή σας με αναφορές στο κείμενο. Μονάδες 4
β) Ποια νοηματική σχέση εκφράζουν οι παρακάτω διαρθρωτικές λέξεις; Άλλωστε (1η παράγραφος) δηλαδή (2η παράγραφος) Όταν (2η παράγραφος) λοιπόν (4η παράγραφος). Μονάδες 4

 Β3. α) Να γράψετε ένα συνώνυμο για καθεμιά από τις παρακάτω λέξεις του κειμένου: εγκωμίασαν, ευχαρίστηση, συναναστροφής, ακατάλυτη, φθείρεται. Μονάδες 5  
β) Να γράψετε ένα αντώνυμο για καθεμιά από τις παρακάτω λέξεις του κειμένου: οικεία,  επιδέξιος,  ωφέλεια,  αξία, αυστηρό. Μονάδες 5

Β4.   α) Να αιτιολογήσετε τη χρήση των εισαγωγικών και της παρένθεσης στις παρακάτω περιπτώσεις της τρίτης παραγράφου: «διά το χρήσιμον» «αγαπά» (υλικό ή ηθικό). Μονάδες 3
β) Να αιτιολογήσετε τη λειτουργία του β' ενικού ρηματικού προσώπου στη δεύτερη παράγραφο και του α' πληθυντικού στην τρίτη παράγραφο. Μονάδες 4
Γ1. Σε ομιλία 500-600 λέξεων που θα γράψετε για να εκφωνήσετε σε εκδήλωση του σχολείου σας, με θέμα τις ανθρώπινες σχέσεις στη σύγχρονη εποχή, να εκθέσετε:
α) τα χαρακτηριστικά της γνήσιας φιλίας, όπως εσείς την αντιλαμβάνεστε και
β) την   άποψή   σας   σχετικά   με   τον   ρόλο   των   μέσων κοινωνικής δικτύωσης/διαδικτύου στη δημιουργία σχέσεων φιλίας. Μονάδες 40

ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
Α1. Ο συγγραφέας πραγματεύεται τα χαρακτηριστικά της φιλίας. Αρχικά, επισημαίνει τη διαχρονική σημασία της για τους ανθρώπους. Στη συνέχεια, προσδιορίζει τη φιλία ως αμοιβαία εύνοια, αγάπη και εκτίμηση ανάμεσα σε ανθρώπους, ενώ αποκλείει τη σύναψη φιλίας με κάτι άψυχο. Ακόμα, ακολουθώντας την άποψη του Αριστοτέλη, διακρίνει τη φιλία σε αυτήν που αποσκοπεί στην ωφέλεια, σε αυτή που αποβλέπει στην ευχαρίστηση, και σ' αυτή που στηρίζεται στην ηθική αρετή. Διευκρινίζει, όμως, ότι η τέλεια φιλία είναι αυτή που βασίζεται στην ομοιότητα των δύο ανθρώπων ως προς την ηθική τους. Καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι πραγματικοί φίλοι είναι οι μοναδικοί σύμβουλοι και κριτές κάθε ατόμου στις δύσκολες στιγμές.

Β1. α. ΛΑΘΟΣ β. ΣΩΣΤΟ γ. ΣΩΣΤΟ δ. ΣΩΣΤΟ ε. ΛΑΘΟΣ Β2.
α) Διαίρεση: Διαιρετέα έννοια: φιλικές σχέσεις Διαιρετική βάση: είδη φιλίας / κατά τον Αριστοτέλη   Μέρη Διαίρεσης: «διά το χρήσιμον», «δι' ηδονήν», «διά το αγαθόν» Αιτιολόγηση: Αιτιολογείται το κάθε είδος φιλικής σχέσης. Ενδεικτική λέξη «επειδή» - εισαγωγή δευτερευουσών αιτιολογικών προτάσεων. εναλλακτικά Παραδείγματα: Παρατίθενται ενδεικτικά παραδείγματα για το πότε είναι χρήσιμος ο φίλος (για τις υποθέσεις ... φιλοδοξίες μας κτλ.) και για την ευχαρίστηση που προκαλεί η φιλία (είναι διασκεδαστικός ... συμπαίκτης κτλ.)

Β2. β) Άλλωστε: εμφατική πρόσθεση επιχειρήματος Λ δηλαδή: επεξήγηση Όταν: προϋπόθεση λοιπόν: συμπέρασμα

Β3. α) εγκωμίασαν: επαίνεσαν / ύμνησαν ευχαρίστηση: τέρψη / απόλαυση / ικανοποίηση συναναστροφής: επαφής / επικοινωνίας / συγχρωτισμού ακατάλυτη: απόρθητη / ανίκητη φθείρεται: διαβρώνεται / καταστρέφεται β) οικεία: ξένα / ανοίκεια επιδέξιος: αδέξιος / ανίκανος ωφέλεια: ζημία / βλάβη αξία: απαξία αυστηρό: επιεική / χαλαρό

Β4.α) «διά το χρήσιμον»: όρος - παραπομπή διακειμενικότητας «αγαπά»: αμφισβήτηση / εμφατική ειρωνεία (υλικό ή ηθικό): επεξήγηση / διευκρίνιση   β) β' ενικό ρηματικό πρόσωπο: αμεσότητα, ζωντάνια, οικειότητα. α' πληθυντικό ρηματικό πρόσωπο: καθολικότητα - συλλογικότητα, ενεργοποίηση του δέκτη για τον προβληματισμό του πομπού. Γ Κυρίες και Κύριοι Πρόλογος Ο άνθρωπος έχει έμφυτη την επιθυμία να συνυπάρχει με άλλους ανθρώπους, να συνδέεται μαζί τους και να αναπτύσσει φιλικούς δεσμούς και στο πλαίσιό τους να συμβιώσει.

 Σκέλος α': Χαρακτηριστικά της γνήσιας φιλίας
1.    Ειλικρίνεια: Οι ειλικρινείς φίλοι δεν κρύβουν από τους φίλους τους την αλήθεια. Κρίνουν αυστηρά τις κακές πράξεις ή παραλείψεις των φίλων τους. Έτσι εμποδίζουν τη διαιώνιση των ελαττωμάτων των φίλων τους, και στερεώνουν περισσότερο τις γνήσιες φιλικές σχέσεις.
2.    Ανιδιοτέλεια: Οι ανιδιοτελείς φίλοι δεν συνδέονται με βάση με το συμφέρον, και τον ταπεινό υπολογισμό.
 3.    Κοινά ενδιαφέροντα: Ο άνθρωπος εκτός από έλλογο ον είναι και ον με συναισθήματα. Η ανάγκη του να μοιράζεται τους πόθους, τους καημούς, τους προβληματισμούς του εκφράζεται μέσω της φιλίας. Όταν υπάρχουν κοινά ενδιαφέροντα ανάμεσα σε δυο ανθρώπους, είναι δυνατό να διαμορφωθούν φιλικές σχέσεις μεταξύ τους.
4.    Ιδανικά: Οι άνθρωποι που πιστεύουν σε ανώτερα ιδανικά μπορούν να δημιουργήσουν στενές φιλικές σχέσεις. Γιατί τα ιδανικά εμπνέουν υψηλούς σκοπούς και ανώτερες επιδιώξεις.
5.    Άμιλλα: Η ευγενής άμιλλα και ο καλός συναγωνισμός συνδέουν τους φίλους. Γιατί η άμιλλα ξυπνάει τις κρυμμένες ικανότητες των φίλων. Η επιτυχία του ενός φίλου δεν αφήνει τον άλλο να κοιμηθεί. Ο επιτυχημένος φίλος γίνεται πρότυπο για μίμηση στον άλλο φίλο.
 6.    Πνεύμα συνεργασίας: Η ειλικρινής συνεργασία δημιουργεί προϋποθέσεις για φιλικές σχέσεις ανάμεσα στους ανθρώπους. Οι σωστές φιλικές σχέσεις δημιουργούνται και αναπτύσσονται με τη συνεργασία και με την ευγενική άμιλλα.

Σκέλος β': Ο ρόλος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στη δημιουργία σχέσεων
1. Αν και η φιλία,για να είναι γνήσια, είναι αναγκαίο να στηρίζεται στην αμεσότητα της επικοινωνίας και των διαπροσωπικών σχέσεων, τα   τελευταία χρόνια με την είσοδο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχουν παρατηρηθεί σχέσεις, οι οποίες διαμορφώνονται στο πλαίσιο της διαδικτυακής επικοινωνίας. Συχνά, βέβαια, αυτές αμφισβητούνται εξαιτίας της αποπροσανατολισμένης και επιφανειακής μορφής τους. Παρόλα αυτά οι σύγχρονοι έφηβοι επιλέγουν το διαδίκτυο λόγω της αμεσότητάς του. Η ταχύτητα και ευρύτητα των σελίδων αυτών επιτρέπει τη δημιουργία σχέσεων με ανθρώπους από όλο τον κόσμο.
 2.    Οι σχέσεις στο διαδίκτυο διαμορφώνονται με βάση τα κοινά ενδιαφέροντα εφήβων με διαφορετική προέλευση, ερεθίσματα και κοινωνική ζωή.
3.    Σε μια εποχή στην οποία η ασφάλεια των σχέσεων παίζει σημαντικό ρόλο εξαιτίας των κοινωνικών προβλημάτων οι νέοι πληκτρολογούν και καθορίζουν τις σχέσεις τους από απόσταση. Έτσι αισθάνονται ότι μπορούν να προστατευτούν και να μην πληγωθούν.
4.    Σ' ένα διαδικτυακό περιβάλλον η «πρόσωπο με πρόσωπο» επαφή εξαφανίζεται. Η χαρά της διαπροσωπικής επαφής αντικαθίσταται από το πληκτρολόγιο και την οθόνη του υπολογιστή. Η πλειοδοσία σε «φίλους» θεωρείται κατόρθωμα. Αγνοούμε όμως ότι πρόκειται για μια πλασματική κατάσταση, διότι ελάχιστοι από αυτούς θα είναι κοντά μας σε δύσκολες στιγμές.

5.    Η φιλία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει τους δικούς της όρους. Στις διαδικτυακές σελίδες δίνεται περισσότερη έμφαση στην εικόνα και όχι στην ουσία. Όσο κι αν έχουν αλλάξει οι σχέσεις, η φιλία ως θεμελιώδης κοινωνικός δεσμός είναι ανάγκη να προστατευτεί από την αλλοτρίωση και τη σύγχυση στην οποία υποβάλλεται ο σύγχρονος άνθρωπος εξαιτίας της παρέμβασης των απρόσωπων και ψυχρών μηχανικών μέσων. Ο άνθρωπος από τη φύση του είναι προορισμένος να ζει με τους συνανθρώπους του αρμονικά και ισορροπημένα με φιλία και αγάπη. Επίλογος Οι φιλίες δοκιμάζονται μέσα από την κατά πρόσωπο επικοινωνία, την ειλικρινή ανταλλαγή απόψεων και ανταπόδοση συναισθημάτων. Το διαδίκτυο είναι εργαλείο, είναι το μέσο, όχι ο σκοπός. Αν συνειδητοποιήσουμε τα παραπάνω, τότε θα βρούμε τον πραγματικό δρόμο της φιλίας που περνάει μέσα από τον άλλον και όχι μέσα από τους ηλεκτρονικούς λαβυρίνθους.

Έως τις 15 Ιουνίου η παράταση του χρόνου υποβολής των δηλώσεων Ενιαίας Ενίσχυσης


Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων αντιλαμβανόμενη τις δυσκολίες των Ελλήνων γεωργών και τη χρονική στενότητα για τις δηλώσεις καθώς και τη διεκπεραίωση των μεταβιβάσεων δικαιωμάτων βασικής ενίσχυσης, διεκδίκησε από τα Ευρωπαϊκά όργανα τη δυνατότητα παράτασης του χρόνου υποβολής των δηλώσεων Ενιαίας Ενίσχυσης.

Σε... παρκινγκ για Ι.Χ μετατρέπεται το πάρκο έναντι του γηπέδου του ΑΟΞ


Σε ένα απέραντο παρκινγκ έχει μετατραπεί το πάρκο απέναντι από το γήπεδο του ΑΟΞ, το οποίο ειδικά τα απογεύματα το επισκέπτονται ουκ ολίγοι γονείς μαζί με τα παιδιά τους.
«Έχουμε δικαίωμα να μπορούμε να περπατάμε εμείς και τα παιδιά μας μέσα στο πάρκο χωρίς τον φόβο του…«ανεγκέφαλου» που θα μπει με το αυτοκίνητό του, αναφέρουν γονείς που τράβηξαν τις φωτογραφίες που βλέπετε το απόγευμα της Κυριακής στις 19.30 .
Πρόκειται πραγματικά για μια κατάσταση η οποία θα μπορούσε να αποφευχθεί, αν οι αρμόδιοι τοποθετούσαν μια μπάρα η οποία και θα απαγόρευε το «φαρδύ-πλατύ» παρκάρισμα των αυτοκινήτων στον πεζόδρομο του πάρκου.
Πάρκο το οποίο όπως όλα τα υπόλοιπα, που έχουν παραμείνει ανοιχτά, το επισκέπτονται συχνά οι…μικροί μας φίλοι προκειμένου να τρέξουν, να παίξουν και να διασκεδάσουν.
Πράγμα το οποίο τους «απαγορεύεται» όταν ο χώρος δεσμεύεται από τα παρκαρισμένα οχήματα.








Η ΝΟΔΕ Ξάνθης για την εκπαίδευση

«Τα συμπεράσματα της συνάντησης του Υπουργού Παιδείας κ Φίλη με τα ΔΣ των Δ.Ο.Ε. και Ο.Λ.Μ.Ε. στις 13/05/2016, δημιουργούν μεγάλη απορία γιατί πανηγυρίζουν κάποιοι.
-Κανένας μόνιμος διορισμός για το σχολικό έτος 2016-17.
-Δραστική μείωση στις προσλήψεις των αναπληρωτών.

Δωρεάν υγειονομικές εξετάσεις στον Εχίνο την Πέμπτη απο το Δ΄Σώμα Στρατού


Ανακοινώνεται ότι, την Πέμπτη 19 Μαΐου 2016 από 10:00 έως 13:00Ω, στρατιωτικό ιατρικό κλιμάκιο αποτελούμενο από Ψυχίατρο, Νευρολόγο, με ανάλογο νοσηλευτικό προσωπικό και μέσα, θα βρίσκεται στο Κέντρο Υγείας ΕΧΙΝΟΥ, για δωρεάν υγειονομικές εξετάσεις των κατοίκων.

Έργα πολιτισμού στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη



Κατά την τελευταία συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, εγκρίθηκαν και χρηματοδοτούνται, επτά προγραμματικές συμβάσεις μεταξύ της Περιφέρειας ΑΜΘ και του Υπουργείου Πολιτισμού για την υλοποίηση των έργων:

Επίτιμος Δημότης του Σμόλυαν Βουλγαρίας ο Περιφερειάρχης Γιώργος Παυλίδης

Την Πέμπτη 12 Μαΐου 2016, σε πανηγυρική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Σμόλυαν Βουλγαρίας, ύστερα από ομόφωνη απόφασή του, επιδόθηκε στον Περιφερειάρχη ΑΜΘ κ. Γιώργο Παυλίδη, η ανακήρυξή του, σε Επίτιμο Δημότη.
Η ανακήρυξή του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, έγινε σε αναγνώριση της μακροχρόνιας συνεισφοράς του στη δημιουργία καλών σχέσεων γειτονίας, φιλίας και ανάπτυξης μεταξύ των δυο Περιφερειών από το 2000 έως σήμερα.
Ο Περιφερειάρχης ΑΜ-Θ, ανέφερε, εκτός των άλλων, σε σχετική ομιλία του: «Πάντοτε πίστευα ότι οι ειλικρινείς και με καλή πίστη σχέσεις μεταξύ των λαών και τοπικών κοινωνιών γειτονικών χωρών, όπως μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας, ανοίγουν πεδία συνεργασίας και ανάπτυξης. Πίστευα ότι τα σύνορα πρέπει να ενώνουν και όχι να χωρίζουν τους λαούς. Πέρασαν περίπου 15 χρόνια από τότε που ενώ, ήταν κλειστά τα σύνορα, θεμελιώσαμε, με πρωτοβουλία μου, ως Νομάρχη Ξάνθης, τη διασυνοριακή συνεργασία μεταξύ των γειτονικών κοινωνιών και Νομαρχιών. Η ανακήρυξή μου αυτή δεν συνιστά απλώς διάκριση. Μου επιβάλλει, κυριολεκτικώς, το θεσμικό και ιστορικό χρέος ν’ αναδεικνύω, την ανάγκη των σχέσεων μεταξύ των γειτονικών κοινωνιών, της προόδου σε κάθε ευκαιρία, υπό όρους αμοιβαίου σεβασμού ».

Σύλλογος Διδασκόντων Γυμνασίου (;) Ξάνθης προτείνει την κατάργηση των μαθητικών παρελάσεων


Π. Κεραμάρης: «Τρόπος να τιμούμε τους προγόνους μας οι εθνικές παρελάσεις»
Ν. Κιατίπης: «διαφωνούμε με την όποια πρόταση να σταματήσει ο θεσμός»
Χ. Ούτση: «Θα έχει ενδιαφέρον να μάθουμε ποιος σύλλογος είναι»
Χ. Καπαγερίδης: «Έλυσαν τα προβλήματα των μαθητών και κοιτούν να καταργήσουν τις παρελάσεις;»
Χ. Αμανατίδης:«Αν ξεχάσουμε την ιστορία μας, παύουμε να υπάρχουμε ως κράτος»

Ακόμη και η κατάργηση των μαθητικών παρελάσεων, βρίσκεται ανάμεσα στις προτάσεις των μελών του «Συλλόγου Διδασκόντων Γυμνασίου Ξάνθης» στο πλαίσιο του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία.
Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται και στην επίσημη ιστοσελίδα της ΕΛΜΕ Ξάνθης (http://elmexanthis.blogspot.gr/) οι προτάσεις μελών του «Συλλόγου Διδασκόντων Γυμνασίου Ξάνθης» είναι:

«-Κατάργηση των προαγωγικών-απολυτηρίων εξετάσεων στο Γυμνάσιο.
-Προαγωγή και απόλυση των μαθητών στο Γυμνάσιο χωρίς βαθμό βάσης.
-Διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών – περιορισμός του αριθμού των αναπληρωτών.
-Κατάργηση υποχρεωτικών διαγωνισμάτων τριμήνων.
-Καθιέρωση στο Γυμνάσιο 2 τετραμήνων αντί 3 τριμήνων.
-Κατάργηση μαθητικών παρελάσεων.
-Αναπροσαρμογή [ποιοτική και ποσοτική] της διδακτέας ύλης.
-Αύξηση χρηματοδότησης των σχολικών μονάδων.
-Εκσυγχρονισμός τεχνολογικού εξοπλισμού των σχολείων.
-Εισαγωγή στα σχολεία ψυχολόγων και κοινωνιολόγων για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
-Διοργάνωση ΤΠΕ Β΄ επιπέδου σε όλους τους νομούς και για όλες τις ειδικότητες.
-Δικαίωμα του Συλλόγου Διδασκόντων να παραπέμπει μαθητές για εξέταση στο ΚΕΔΔΥ χωρίς να απαιτείται συναίνεση γονέα».

Βέβαια, η συγκεκριμένη ανάρτηση δεν μας…λέει και πολλά, αναφορικά με το ποιού Γυμνασίου Ξάνθης ο Σύλλογος Διδασκόντων είναι, μιας και το κάθε Σχολείο έχει και τον δικό του Σύλλογο Διδασκόντων.

«ΤΡΟΠΟΣ ΝΑ ΤΙΜΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΠΡΟΓΟΝΟΥΣ ΜΑΣ ΟΙ ΕΘΝΙΚΕΣ ΠΑΡΕΛΑΣΕΙΣ»
«Στη συγκεκριμένη ανάρτηση δεν διευκρινίζεται ποιού Γυμνασίου Ξάνθης ο Σύλλογος Διδασκόντων, κάνει αυτές τις προτάσεις» αναφέρει ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Παναγιώτης Κεραμάρης μιλώντας στην ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ.
«Ο κάθε άνθρωπος και ο κάθε σύλλογος, μπορεί να εκφράζει την άποψή του. Υπάρχει ελευθερία έκφρασης και μπορεί να αποτυπώνει ο καθένας ελεύθερα τη γνώμη μου. Κατά καιρούς έχει ναι μεν ακουστεί ως αίτημα από διάφορες φωνές κάτι τέτοιο, αλλά δεν νομίζω κάτι τέτοιο επίσης να είναι υπο συζήτηση» συνεχίζει ο ίδιος, τονίζοντας παράλληλα πως «όλοι έχουμε μεγαλώσει με τις παρελάσεις που τιμούν τις Εθνικές μας Επετείους. Η παρέλαση τιμά τους προγόνους μας και όλες οι εθνικές επέτειοι είναι ημέρες μνήμης. Η παρέλαση είναι ένας τρόπος, πέρα από τις εκδηλώσεις και τις καταθέσεις στεφάνων να τιμούμε τους προγόνους μας και αν κάτι πρέπει να….διαφοροποιηθεί, αυτό είναι ίσως ο «στρατιωτικός τρόπος» παρέλασης και είναι κάτι επίσης που και εγώ ο ίδιος θα μπορούσα να κουβεντιάσω».
«Ναι μεν για ο,τιδήποτε διαφορετικό θέλουμε να κάνουμε, σε όποιο κομμάτι της ζωής μας, πάντα θα «πέφτει» η ιδέα και όταν η πλειοψηφία είναι υπέρ αυτής θα γίνει και η αλλαγή, αλλά αυτό δεν νομίζω ότι μπορεί να αγγίξει τις παρελάσεις» υπογραμμίζει ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, σημειώνοντας μάλιστα ότι «προς το παρόν δεν έχει ανοίξει ούτε από το Υπουργείο, ούτε από τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης τέτοιο θέμα».

«ΔΙΑΦΩΝΟΥΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ Ο ΘΕΣΜΟΣ»
«Αν όντως ισχύει κάτι τέτοιο, εμείς ως Νέα Δημοκρατία ξεκαθαρίζουμε ότι είμαστε υπέρ του θεσμού των παρελάσεων και διαφωνούμε με την όποια πρόταση να σταματήσει ο θεσμός αυτός. Πρέπει να τιμούμε την ιστορία μας» σημειώνει στις δηλώσεις του ο Πρόεδρος της ΝΟΔΕ Ξάνθης Νίκος Κιατίπης.




«ΘΑ ΕΧΕΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΠΟΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΙΝΑΙ»
«Προφανώς και αυτή η πρόταση, είναι πρόταση ολίγων και αυτό δεν σημαίνει ότι τους εκφράζει όλους. Την ακούμε αλλά από εκεί και πέρα δεν σημαίνει ότι μπορεί να μπει και σε εφαρμογή» αναφέρει η Οργανωτική Περιφερειάρχης των Ανεξαρτήτων Ελλήνων Χρύσα Ούτση, επισημαίνοντας μάλιστα ότι «από εκεί και πέρα θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να μάθουμε ποιος σύλλογος έκανε αυτή την πρόταση και να μας το δικαιολογήσει».


«ΕΛΥΣΑΝ ΤΑ…ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΤΟΥΝ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΟΥΝ ΤΙΣ ΠΑΡΕΛΑΣΕΙΣ ; »
«Πρώτα από όλα οι μαθητικές παρελάσεις γίνονται για να τιμήσουμε τους προγόνους μας, τους ανθρώπους που θυσιάστηκαν για εμάς. Για να μπορούμε αυτή τη στιγμή να μιλάμε και για να μπορεί και ο κάθε Σύλλογος Διδασκόντων να βγάζει τέτοιες προτάσεις, γιατί τις προτάσεις αυτές θα τις έκανε σε άλλη χώρα και σε άλλο καθεστώς αν εμείς δεν ήμασταν ελεύθεροι» αναφέρει ο Γραμματέας της Τοπικής Οργάνωσης της Χρυσής Αυγής, Χρήστος Καπαγερίδης επισημαίνοντας ότι «τόσες χιλιάδες προβλήματα έχουν οι μαθητές και κάποιοι κοιτούν να καταργήσουν τις παρελάσεις ενώ δεν έχουν λύσει τίποτε από όλα τα άλλα. Οι παρελάσεις γινόταν και στην Αρχαία Ελλάδα και αργότερα και σε άλλα όχι και τόσο…δημοκρατικά καθεστώτα. Από εκεί και πέρα αυτό τα λέει όλα. Δεν έχουν λύσει άλλα και άλλα και κοιτούν να καταργήσουν τις παρελάσεις για να αποδείξουν την προοδευτικότητά τους. Το σε ποιον δίνουν όμως «εξετάσεις» δεν μας το είπαν. Να κάνουν δημοψήφισμα και να ρωτήσουν τον ελληνικό λαό για το αν θέλει να καταργηθούν ή όχι οι μαθητικές παρελάσεις αφού είναι τόσο δημοκρατικοί».


«ΑΝ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ ΠΑΥΟΥΜΕ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΜΕ ΩΣ ΚΡΑΤΟΣ»
Εμείς δεν είμαστε υπέρ της κατάργησης των μαθητικών παρελάσεων γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε τους αγώνες των προγόνων μας» αναφέρει ο Γραμματέας της Νομαρχιακής Επιτροπής ΠΑΣΟΚ Ξάνθης Χρήστος Αμανατίδης, υπογραμμίζοντας ότι «αν ξεχάσουμε την ιστορία μας, παύει να υπάρχει ένα κράτος και διαλύεται. Είμαστε υπέρ των σχολικών παρελάσεων γιατί πιστεύουμε ότι μεταδίδουμε και στα παιδιά μας τα «πιστεύω» μας και την ιστορία μας».

Ο Σύλλογος Ποντίων Νομού Ξάνθης, τιμά τους αδικοχαμένους Έλληνες του Πόντου


Την Ημέρα Μνήμης των θυμάτων της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου, θα τιμήσει όπως κάθε χρόνο για άλλη μια φορά φέτος ο Σύλλογος Ποντίων Νομού Ξάνθης, με εκδηλώσεις που θα λάβουν χώρα στη Ξάνθη.
Πιο συγκεκριμένα το πρόγραμμα αυτών έχει ως εξής:

Πέμπτη 19 Μαΐου 2016, ώρα 19:30
Χώρος: Μνημείο Προσφυγικού Ελληνισμού, Πλ. Ελευθερίας
-Τρισάγιο για τα 353.000 θύματα της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου, χοροστατούντως του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ξάνθης και Περιθεωρίου κ.κ. Παντελεήμονος.

Κυριακή 22 Μαϊου 2016, ώρα 10:30
Χώρος: Ιερός Ναός της Του Θεού Σοφίας.
-Επιμνημόσυνη δέηση
-Κατάθεση στεφάνων στο μνημείο προσφυγικού Ελληνισμού
-Δεξίωση στην Λέσχη του Συλλόγου Ποντίων Ν. Ξάνθης (παροδος Θερμοπυλών 8)
«Ο Πόντον εν Ελληνισμός- ο Πόντον εν κειμήλιον
Απές σον κόσμον θα φωτάζ’ – όσον φωτάζ κι ο ήλιον»

«Το να μιλάμε εκατό χρόνια μετά για την Γενοκτονία των Χριστιανικών πληθυσμών στην Μικρά Ασία δεν είναι απλά μια επιλογή, το να μιλάμε για την Γενοκτονία είναι ευθύνη και μάλιστα πανανθρώπινη ευθύνη» σημειώνει χαρακτηριστικά ο Σύλλογος Ποντίων Νομού Ξάνθης.

Με απόλυτη επιτυχία η ετήσια παιδική παράσταση του Λυκείου Ελληνίδων Ξάνθης



Μια ξεχωριστή και υπέροχη βραδιά χάρισαν εχθές τα παιδιά του Λυκείου Ελληνίδων Ξάνθης, σε όλους τους θεατές που βρέθηκαν στο Δημοτικό Αμφιθέατρο, όπου πραγματοποιήθηκε η ετήσια παρουσίαση χορών και δρώμενων από διάφορα μέρη της Ελλάδος.
Μια μεγάλη παραδοσιακή γιορτή που για άλλη μια φορά έκανε περήφανη πρώτα από όλα τη Ξάνθη για τα παιδιά της.
Παιδιά που τα καμαρώσαμε να χορεύουν, να τραγουδούν και να κρατούν την παράδοση σαν «φυλακτό».





«ΑΝΘΗ, ΧΙΟΝΙΑ ΚΑΙ ΒΡΟΧΗ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ…»
«Όπως κάθε χρόνο το Λύκειο των Ελληνίδων, στα πλαίσια των Γιορτών Νεολαίας, τιμώντας αυτό τον θεσμό που χρόνια έχει καθιερώσει ο Δήμος Ξάνθης και το Κέντρο Πολιτισμού, δίνει το δικό του παρόν και έχουμε καθιερώσει να παρουσιάζουμε την ετήσια παιδική μας παράσταση, στην οποία παρουσιάζονται τα τμήματα από τα πολύ μικρά μας παιδιά μέχρι τους εφήβους» αναφέρει η Πρόεδρος του Λυκείου Ελληνίδων Ξάνθης κ. Ευτέρπη Στάντσιου, επισημαίνοντας ότι «φέτος πραγματευόμαστε το χρόνο και για αυτό η εκδήλωση είχε τίτλο «άνθη, χιόνια και βροχή, κάθε χρόνο από την αρχή». Είναι ένα αφιέρωμα στις εποχές και βεβαίως μέσα άπο την παράσταση, διακρίνονται και αφηγήσεις και δρώμενα των εποχών, τραγούδια και χοροί. Πρόκειται δηλαδή για μια σύνθετη παράσταση η οποία είναι και το επιστέγασμα της διδακτικής χρονιάς και τα παιδιά έχουν καταβάλει μια τεράστια προσπάθεια για να το παρουσιάσουν και στο κοινό».
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΔΟΣΗ
«Έχει αποδειχθεί όλα αυτά τα χρόνια ότι είναι μια από τις παραστάσεις που πραγματικά μας κάνει περήφανους γιατί βλέπουμε πολύ μικρά παιδιά να μπορούν να συνεργάζονται, να πειθαρχούν και να αποδίδουν άριστα αυτά τα οποία μαθαίνουν μέσα στη χρονιά. Είναι άξια συγχαρητηρίων και εκείνα για την προσπάθεια που καταβάλλουν, αλλά και οι δάσκαλοί μας, ο Κυριάκος Αθανασιάδης, η Δήμητρα Μπουρνατζή, η Μάγδα Καραγιαννίδου και η Εύα Ξανθοπουλίδου στη χορωδία, οι οποίοι πραγματικά, όχι απλώς εργάζονται αλλά με αυτό το οποίο κάνουν υπερβαίνουν τον εαυτό τους και την προσφορά τους. Η αγάπη με την οποία εργάζονται, με το να μυήσουν αυτά τα παιδιά στην παράδοση είναι πραγματική και εμείς ο Διοικητικό Συμβούλιο, είμαστε και τυχεροί και περήφανοι που τους έχουμε κοντά μας» συνεχίζει η ίδια, σημειώνοντας ότι «ελπίζουμε αυτές οι εκδηλώσεις να αποτελέσουν και ένα κίνητρο, για τον κόσμο που τις παρακολουθεί να στείλει τα παιδιά του στο Λύκειο των Ελληνίδων.
Εμείς θεωρούμε εκεί ότι η δουλειά την οποία προσφέρουμε δεν είναι μόνο τα παιδιά να γνωρίσουν μέσα από το Λύκειο την παράδοση, νομίζω ότι συνεπικουρούμε και βοηθούμε τους γονείς στο έργο της διαπαιδαγώγησης των παιδιών γιατί μέσα από το έργο μας, εμείς προσπαθούμε να τους δώσουμε αρχές και αξίες, εφόδια για να αντιμετωπίζουν τη ζωή με επιτυχία, να γίνουν πρώτα από όλα καλοί άνθρωποι, χρήσιμοι πολίτες για την κοινωνία, επιτυχημένοι και ευτυχισμένοι.
Έτσι δουλεύουμε όλα αυτά τα χρόνια και θεωρούμε ότι ο πολιτισμός και η παράδοση είναι από τα στοιχεία που πρέπει ο καθένας μας να τα βιώνει και να τα έχει μέσα του. Είναι αυτά τα Ελληνικά ιδεώδη που μας κάνουν ξεχωριστούς και οφείλουμε να τα μεταλαμπαδεύουμε».




















Θανατηφόρο τροχαίο με θύμα 50χρονη στη Ξάνθη

Τραγικό ήταν το τέλος μιας 50χρονης γυναίκας εχθές το βράδυ, η οποία έχασε τη ζωή της σε τροχαίο δυστύχημα στο 18ο χιλιόμετρο της Ε.Ο Ξάνθης -Λάγους.
Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με το αστυνομικό δελτίο, Ι.Χ.Φ. αυτοκίνητο που οδηγούσε 67χρονος υπήκοος Ρουμανίας, συγκρούστηκε μετωπικά με Ι.Χ.Ε. αυτ-το, που οδηγούσε 56χρονος και επέβαινε 50χρονη, με αποτέλεσμα το θανάσιμο τραυματισμό της επιβάτιδας, το σοβαρό του οδηγού του Ι.Χ.Ε. αυτοκινήτου, καθώς και τον ελαφρύ τραυματισμό του οδηγού του έτερου οχήματος.
Οι παθόντες διακομίστηκαν στο Νοσοκομείο για παροχή Α΄ βοηθειών, ενώ συνελήφθη ο οδηγός του Ι.Χ.Φ. αυτοκινήτου.









Τα...Άβδηρα γιορτάζουν την Διεθνή Ημέρα Μουσείων στις 22 Μαΐου

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Ξάνθης, η Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων και Τεχνικών Έργων Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και ο Δήμος Αβδήρων, σας προσκαλούν την Κυριακή, 22 Μαΐου στην εκδήλωση «Σύγχρονα Άβδηρα: ένας τόπος πολιτισμού». 
Η πρωτότυπη αυτή εκδήλωση είναι ενταγμένη στον εορτασμό της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων 2016 που έχει το γενικό θέμα «Μουσεία και πολιτιστικά τοπία».

Στο Δ΄ Σώμα Στρατού οι Σπουδαστές της ΣΣΑΣ απο τις 18 έως τις 20 Μαΐου

Από το Δ΄ Σώμα Στρατού ανακοινώνεται ότι από 18 έως 20 Μαΐου 2016 οι Σπουδαστές της IΙΙης Τάξης της Στρατιωτικής Σχολής Αξιωματικών Σωμάτων (ΣΣΑΣ) θα επισκεφθούν την Περιοχή Ευθύνης του, στο πλαίσιο εκπαιδευτικού ταξιδιού τους.
Στις 18 Μαΐου 2016 και ώρα 12:00 θα ενημερωθούν στην έδρα του Σ. Στρατού και στη συνέχεια θα αναχωρήσουν για Αλεξανδρούπολη.