Δευτέρα 15 Ιουνίου 2015

«Η Ελλάδα που αγαπώ, Μακεδονία» με την συνυπογραφή της Δήμητρας Πυργελή



Ιστορίες γεμάτες νοσταλγία και αισιόδοξα μηνύματα, που μας ταξιδεύουν νοερά, σε μια... άγνωστη Μακεδονία, περιλαμβάνονται στο συλλογικό βιβλίο των Μάκη Τσίτα Ελπιδοφόρου Ιντέμπελη, Κατερίνας Καριζώνη , Χλόης Κουτσουμπέλη  Θωμά Κοροβίνη και Δήμητρας Πυργελή, με τίτλο «η Ελλάδα που αγαπώ, Μακεδονία.»
Πρόκειται για ένα βιβλίο που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Παπαδόπουλος και το οποίο παρουσιάστηκε πριν λίγες ημέρες και στον Αθήνα στον Ιανό.
Πένες ανεξίτηλες, φυσιογνωμίες λογοτεχνικές, συγκεντρώθηκαν και δημιούργησαν ένα βιβλίο για κάτι που τόσο αγαπούν όλοι τους, την Μακεδονία.
«Είναι μια συλλογική δουλειά, όπου οι εκδόσεις «Παπαδόπουλος» αποφάσισαν να δημιουργήσουν μια σειρά για την «Ελλάδα που αγαπώ» αναφέρει η μια εκ των συγγραφέων του βιβλίου Δήμητρα Πυργελή, επισημαίνοντας ότι «με αυτή τη λογική αποφάσισαν δημιούργησαν μικρές «φόρμες» για την αγαπημένη πατρίδα…την πατρίδα του καθενός.»
«Είχα την τύχη και την τιμή να μου κάνουν πρόταση συνεργασίας, να σταθώ δίπλα σε «μεγάλες λογοτεχνικές φυσιογνωμίες» και σε «πένες ανεξίτηλες» συνεχίζει η ίδια, υπογραμμίζοντας ότι «η πρόταση αυτή με βρήκε γιατί έχω καταγωγή από την Μακεδονία, από την μητέρα μου. Είμαι η μικρότερη στην παρέα και αυτή η πρόταση αποτέλεσε για εμένα και πρόκληση να γράψω για κάτι που αγαπώ πολύ, την Μακεδονία.»
Μια από τις ιστορίες που περιλαμβάνονται στο βιβλίο αυτό λοιπόν, είναι και αυτή της Δήμητρας Πυργελή για τον κριοφόρο κούρο.



«Ο κριοφόρος κούρος είναι το άγαλμα το οποίο καλωσορίζει τους επισκέπτες στην είσοδο του Αρχαιολογικού Μουσείου της Θάσου, μαγνητίζει τα βλέμματά τους και τους καθηλώνει» αναφέρει η ίδια, σημειώνοντας ότι «ήμουν πολύ μικρή όταν το πρωτοαντίκρισα και το ξεχώρισα όχι μόνο από το μέγεθος και την επιβλητικότητά του αλλά και από την επιγραφή που στέκεται παράπλευρα του.
Μια επιγραφή του Σιμωνίδη, που αναφέρει ότι «ένας άνθρωπος είναι πραγματικά δύσκολο να γίνει αγαθός, τέλειος σε πόδια, χέρια και νου, φτιαγμένος χωρίς ψεγάδι.»

«Είμαι πολύ χαρούμενη και πώς να μην είμαι άλλωστε…» συνεχίζει η κ. Πυργελή, σημειώνοντας παράλληλα ότι «οι εκδόσεις «Παπαδόπουλος» έκαναν την πρώτη παρουσίαση του βιβλίου στην Αθήνα στον Ιανό, προκειμένου να ξεκινήσει η κυκλοφορία του, πανελλαδικά. Ευχόμαστε να ακολουθούσουν και άλλες πολλές…»